Facebookcampagne Lipton

Facebookcampagne Lipton

OPDRACHT: Ontwikkel voor Lipton een activerende facebookcampagne voor jongeren.

INZICHT: Thee drinken ze overal ter wereld. 

CONCEPT: Liptons teatravel

Elk jaar trekken duizenden nederlandse backpackers naar alle uithoeken van de wereld. De laatste jaren is het zelfs zo populair geworden, dat 3 op reis een speciale backpackserie heeft bedacht. Vloggend reizen is hot. Lipton laat over de hele wereld theegewoonten zien op een hippe manier.

AANPAK:

We sturen in totaal 8 vloggers op reis. 4 Daarvan zijn winnaars van de facebookactie. Deze worden op basis van kwaliteit en likes gekozen. De overige vloggers zijn influencers als Sillemanopreis, Typhoon, Ali B en Akwasi.

Team 1 gaat via Engeland en Marokko richting Noord, Midden en Zuid-Amerika.

Team 2 reist via Turkije naar Zuidoost Azië en Japan.

De vloggers gaan op de thee bij locals en ontdekken de theegewoontes in andere landen. Ook nemen ze een kijkje op plantages en kijken ze naar het verleden. De filmpjes worden niet alleen op de lipton-page, maar ook op de pagina van de vloggers gedeeld.

VISUALS:

cn2-v1cn2-v2